Metoda
Spirála je model vzdělávacího procesu metody Futuropolis. Graficky ji ztvárňuje a zjednodušuje.
Spirála je cyklická, opakující se, dynamická. Střídá se v ní akce a reflexe.
Spirála je cyklická, opakující se, dynamická. Střídá se v ní akce a reflexe.
-
Probouzení z ticha
Žákyně a žáci sdílí vlastní zkušenosti s útlakem. Hledají společný problém a svoji vnitřní motivaci k jeho zkoumání. -
Kritické bádání
Žákyně a žáci lépe porozumí systémovému problému a kriticky analyzují mocenské vztahy a svou pozici. -
Imaginace
Žákyně a žáci rozvíjejí představivost a modelují různé představy o budoucnosti. -
Taktika
Žáci a žákyně volí strategii, taktiku a stanovují si cíle, které by je přiblížily k vizím budoucnosti. -
Akce
Žáci a žákyně provádějí transformativní akci. -
Reflexe
Žáci a žákyně reflektují akci a svou novou situaci a pokračují dále v cyklu kritické pedagogiky.